HTML

Oshotól

Osho : Agyagmécsesek

Osho könyv. Eredeti cím: "The Earthen Lamps" Egy másik címén: "Pointing the way?" Előadásokon elhangzott beszédeiből és történeteiből válogatott gyűjtemény. 57 levél 1967-ből. Fordítás az oshoworld.com-ról.

57 levél Osho előadásain elhangzott beszédeiből és történeteiből

2014.07.18. 00:27 oshooo

19. A mennyek kapujában

 agyagmecsesek19.jpg

Egy nap nagy tolongás támadt a mennyország kapujában. Néhány pap sírt: „Gyorsan nyissák ki a kaput!" Ám a kapu őrzői ezt mondták nekik: „Várjatok egy keveset. Előbb hadd nézzük meg, hogy a tudásotokat a könyvekből szereztétek vagy saját magatok által, mert itt nincs értéke a szentiratokból összegyűjtött tudásnak."

Mindeközben egy szent érkezett, majd a tömeg elé jutva megszólalt: „Nyissátok ki az ajtót. Be akarok menni a Mennybe. Számtalan böjtön és vezeklésen mentem keresztül. Ugyan ki volt a kortársaim közül nálamnál nagyobb bűnbánó!?" A kapuőr így válaszolt: „Szvámiji, kérlek várj egy keveset. Hadd nézzük meg előbb, miért is vezekeltél annyira, mert amikor akár csak a legkisebb haszonvágy is ott van mögötte, akkor az se nem lemondás, se nem vezeklés."

Épp ekkor néhány szociális munkás érkezett. Ők is be akartak jutni a mennyországba. A kapuőr ezt mondta nekik: „Ti is nagy hibába estetek. Az a szolgálat, ami viszonzást vár, az egyáltalán nem szolgálat. Ennek ellenére megnézzük mit tehetünk."

Ekkora a kapuőrök tekintete egy emberre esett, aki a többiek mögött a sötétben állt. Megkérték a tömeget, hogy nyisson utat annak az embernek. Könnyek hulltak az ember szeméből. „Kétségtelenül valami hiba folytán kerültem ide. Hol vagyok és hol a Menny? Én csak egy szegény bolond vagyok. Egyáltalán nem ismerem a szentiratokat. A lemondás sem érdekel, mert hogy is mondhatnék le bármiről, ha egyszer semmim sincs? Soha nem tettem semmiféle jószolgálatot. Honnan lett volna erőm rá? Nekem csak a szeretetem van, ami a szívemből árad. Ám a szeretet semmit se jelent a mennybe jutáshoz. És mindenek felett, én nem is akarok a mennybe jutni. Legyenek kedvesek és mondják meg, hogyan juthatok el a pokolba. Talán ott van a helyem, ahol szükség van rám!"

Nem sokkal a beszéde után a kapuőrök kinyitották a Menny kapuját és ezt mondták: „Áldott vagy a halandók között. Halhatatlan lettél. A Menny kapui mindig nyitva állnak számodra. Üdvözlünk."

Talán nem ez Isten imája, hogy hadd lehessen az utolsó a sorban?
Talán nem ez az üdvözülés, a legkisebbnek lenni az életben?

A bejegyzés trackback címe:

https://agyagmecsesek.blog.hu/api/trackback/id/tr986281255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása